Generator raportów (raporty)

Początek  Poprzedni  Następny

Opcja ta umożliwia tworzenie raportów na podstawie danych widocznych w oknie z danymi.

Po uruchomieniu tej funkcji zostaje wyświetlone okno Raporty (rysunek poniżej), w którym widać zdefiniowane raporty, które można zastosować do wcześniej wyświetlonych danych.

 

clip0441A

 

W oknie tym dzięki opcjom w menu są dostępne nastepujące możliwości:

 

a.Operacje\Nowy - umożliwia tworzenie nowego raportu;
b.Operacje\Otwórz - otwiera raport do modyfikacji;
c.Operacje\Usuń - kasuje zaznaczony raport;
d.Operacje\Powiel raport - tworzy nowy raport z dokładnie takimi samymi ustawieniami jak zaznaczony;
e.Operacje\Wyjście - wyjście z okna;
f.Widok - tak jak w Eksploratorze Windows przełącza widok danych o raportach na różny sposób;
g.Wydruk - umożliwia podejrzeć wygenerowany raport do wydruku (Standardowy) lub wygenerować plik w formacie programu Excel z danymi zdefiniowanymi dla danego raportu;

 

clip0442A

 

Okno Generator raportów umożliwia stworzenie nowego raportu, który będzie później możliwy do wykorzystania. Opis dostępnych pól:

 

a.Nazwa - nazwa raportu (pojawi się na wydruku jako jego nazwa);
b.Ustawienie wydruku - można tutaj wybrać orientację strony jako pozioma lub pionowa;
c.Dla wszystkich - ustawione Tak daje możliwość wszystkim użytkownikom widzieć stworzony raport, jego twórca (czyli użytkownik tworzący raport) widzi ten raport zawsze;
d.Do edycji - ustawione Tak daje możliwość wszystkim użytkownikom modyfikacji tego wydruku;
e.Tekst na wydruk - dodatkowy tekst, który pojawia się na przygotowanym wydruku obok jego nazwy;
f.Część raportu jeżeli raport zajmuje więcej niż jedną stronę, można oznaczyć części raportu;
g.Lp. na wydruku - opcja pozwala wyświetlić bądź nie liczbę porządkową na wydruku;
h.Nr funkcja pozwalająca zadecydować o kolejności wyświetlania poszczególnych pozycji raportu;
i.Opis - nazwa kolumny, która pojawi się na wydruku;
j.Długość - długość w milimetrach kolumny na wydruku;
k.Widoczne - określa, czy dana pozycja (kolumna) pojawi się na wydruku;
l.Funkcja - pozwala na końcu wydruku wyświetlić informację zbiorczą na temat danych np. może to być ich suma, wartość maksymalna, minimalna, ilość;
m.Wydruk - pozwala podejrzeć wygenerowany raport do wydruku (Standardowy) lub wygenerować plik w formacie programu Excel z danymi zdefiniowanymi dla danego raportu;