Strony i instytucje

Początek  Poprzedni  Następny

Okno Strony i instytucje uruchamiane jest z menu Słowniki/Strony i instytucje z głównego okna programu. W oknie tym znajdują się dane wprowadzonych firm oraz osób fizycznych czy też instytucji. Znajduję się tu też zdefiniowane grupy instytucji, stron. Grupa stanowi niejako pojemnik, do którego można wprowadzić kilka stron, czy też instytucji celem np. wykorzystania w trakcie tworzenia wypisów seryjnych, czy też czynności (aktów) notarialnych.

 

clip0186

 

Po lewej stronie okna znajduje się "drzewo" z możliwością wyboru jaka kategoria danych ma zostać wyświetlona.

Istnieje możliwość ustalenia dla kilku zaznaczonych stron takiego samego terminu wysyłki. Aby móc go określić należy z menu kontekstowego lub opcji Dane wybrać funkcję Ustaw/wyłącz termin wysyłki, po wybraniu której zostanie wyświetlone poniższe okno:

 

clip0187

 

Dostępna jest możliwość ustawienia danych związanych z GIODO. Opcja Uzupełnienie danych GIODO dostępna z menu kontekstowego tabeli z danymi pozwala na ustawienie wypełniającego oraz daty wprowadzenia danych strony do systemu (Rysunek poniżej).

 

clip0188

 

Po podwójnym kliknięciu myszą (lub założeniu nowej firmy poprzez wybranie opcji Dane/Nowa strona) na wybranej pozycji zostanie wyświetlone okno pokazane na następnym rysunku.

 

clip0402

 

Powyższe okno pozwala na podgląd i modyfikację danych strony (instytucji). Pola wyświetlone kolorem żółtym muszą być wypełnione aby można było zapisać dane na temat strony. Okno jest podzielone na dwie zakładki. Na pierwszej z nich (Dane podstawowe) znajdują się najważniejsze dane strony (instytucji). Zaznaczenie opcji Domyślna w wypisach będzie skutkowało wyświetlaniem tej strony na czele listy stron podczas tworzenia wypisów seryjnych do aktu.

Na drugiej zakładce znajdują się dane pozostałe, m.in. Pełnomocnictwo, które stanowi tekst pełnomocnictwa wykorzystywany w trakcie przypisania danej strony do repertorium. Tekst ten jest uwzględniany w sytuacji gdy nie zdefiniowano Opisu pełnomocnictwa dla pełnomocników zdefiniowanych na zakładce Pełnomocnictwa. Dzięki wprowadzeniu pełnomocników, wybór strony w trakcie wprowadzenia strony do czynności notarialnej powoduje automatyczne wprowadzenie pełnomocników przypisanych do strony w trakcie tworzenia czynności notarialnej. Na tej zakładce znajduje się również opcja Aktywny, za pomocą której można określić, czy dana strona/instytucja będzie dostępna w trakcie wyszukiwania.

Na zakładce Repertorium można wyświetlić czynności, które są związane z daną stroną. Za pomocą przycisku można sporządzić wydruk z wyświetlonych czynności.

Przycisk clip0266 umożliwia założenie nowej strony z powielonymi danymi, co upraszcza pracę w sytuacji np. wprowadzania danych członków rodziny.

Przycisk wyszukiwanie danych w Rejestrze Aktów Poświadczenia Dziedziczenia wg numeru Pesel lub nazwiska strony.

 

Na zakładce Beneficjent rzeczywisty wyświetlane są dane na temat informacji o beneficjencie rzeczywistym przypisanych do danej strony (rysunek poniżej).

 

clip0190

 

Aby założyć nową grupę należy wybrać z menu okna Strony i instytucje Dane\Nowa grupa. Pojawi się okno widoczne poniżej:

 

Na powyższym oknie należy wprowadzić nazwę grupy oraz w Słowniku stron znaleźć strony, które mają się znaleźć w danej grupie. W części Wybrane strony są widoczne wprowadzone dla danej grupy strony (instytucje).

 

Z poziomu menu Dane okna Strony i instytucje można wybrać opcję Etykiety, która umożliwia wydruk etykiet. Wcześniej należy zaznaczyć strony, których dane mają pojawić się na wydruku. Rysunek poniżej przedstawia okno, za pomocą którego następuje przygotowanie wydruku.

 

clip0191

 

Za pomocą tego okna należy określić jaki format etykiet będzie drukowany oraz od której etykiety (Rozpocznij wydruk od pozycji) ma zostać przygotowany wydruk. W tabeli po prawej stronie można wybrać ile etykiet będzie drukowanych dla danej strony (instytucji). W trakcie wydruku są wykorzystywane dane adresowe z pola Adres do korespondencji strony lub instytucji.