Płatności (kasa) |
Początek Poprzedni Następny |
Moduł ten umożliwia przeglądanie i wprowadzanie nowych płatności (przelewów, dokumentów kasowych). Na podstawie wprowadzonych tutaj danych tworzone są raporty kasowe. Moduł Płatności uruchomić można z głównego okna programu.
W celu wprowadzenia nowej płatności należy wybrać z menu górnego opcje Dane/Nowy. Aby obejrzeć szczegóły zarejestrowanej już płatności, należy kliknąć dwukrotnie na wybraną pozycję z rejestru płatności. Pojawi się okno Płatność widoczne na kolejnym rysunku.
- US - ZUS
W momencie wyboru wydruku zostanie wyświetlone okno widoczne poniżej. Na powyższym oknie należy określić, czy na dokumencie kasowym mają być uwzględnione wszystkie płatności danego klienta z bieżącego dnia. Można tu również wprowadzić tekst, który pojawi się na wydruku w rubryce Tytułem.
Na zakładce Rozliczenie istnieje możliwość wyboru, z jakimi czynnościami repertorium lub fakturami dana płatność jest związana. Aby to zrobić, należy skorzystać z przycisku Przypisz faktury lub czynności. Opcja Grupuj wg umożliwa zmianę wizualizacji danych z przyporządkowanymi czynnościami oraz fakturami. W oknie Wybierz fakturę/czynność do rozliczenia płatności należy wybrać czynności notarialne lub pozycje faktury, które będą skojarzone z edytowaną płatnością. Tutaj również istnieje możliwość pogrupowania danych wg faktur lub czynności w zależności od tego, czy użytkownikowi będzie łatwiej znaleźć szukane pozycje od strony faktur lub czynności notarialnych.
Jeśli jest sporządzany przelew lub wpłata własna i nie jest to przelew do ZUS ani US można skorzystać z zakładki Wydruk na szablonie, na której istnieje możliwość dopasowania drukowanych liter i cyfr do szablonu przelewu składającego się z dwóch nadruków przelewu.
Wygląd poszczególnych rodzajów przelewów:
Przelew zwykły
Przelew ZUS
Przelew US |