Integracja z E-Nadawcą

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Integracja z serwisem E-Nadawca Poczty Polskiej

Integracja umożliwia wysłanie informacji o przesyłce do serwisu oraz aktualizację zwrotną.

Przykładowy przebieg pracy z serwisem

Należy tworzyć czynność pocztową oraz wypełnić wszystkie wymagane pola, w tym opis czynności, nazwę odbiorcy, adres odbiorcy oraz planowaną datę wysyłki.

UWAGA! Nazwa odbiorcy oraz adres są polami wymaganymi do prawidłowego utworzenia przesyłki w serwisie.

Adres musi być w formacie przedstawionym na zrzucie ekranu poniżej: w pierwszej linii ulica z numerem (należy użyć separatora / jeśli to konieczne), w drugiej linii kod oraz miasto oddzielone pojedynczą spacją.

Na liście czynności pocztowych należy wskazać odpowiednie pozycje i za pomocą menu kontekstowego kliknąć "Wyślij E-Nadawcy". W pomyślnie wysłanych czynnościach pojawi się pierwotny numer nadania przesyłki w przygotowaniu.

W ten sposób na stronie serwisu E-Nadawca pojawią się przesyłki w przygotowaniu. Należy je odpowiednio zmodyfikować w zależności od potrzeb oraz wysłać. Domyślnym typem takiej przesyłki, utworzonej z programu, jest krajowy list polecony.

Po zmianach, zatwierdzeniu i wysłaniu przesyłek pocztą, na drugi lub trzeci dzień, należy odświeżyć informację o nich w programie. Jest to konieczne ponieważ zmiana typu przesyłki w serwisie, np. na paczkę, powoduje zmianę jej numeru nadania. Po wybraniu danych czynności pocztowych wysłanych E-Nadawcy należy kliknąć "Aktualizuj z E-Nadawcy". W tym momencie zostanie zaktualizowany numer nadania, data wysyłki, sposób wysyłki, pola "za potwierdzeniem odbioru" oraz priorytet.

Posiadając zaktualizowane przesyłki w programie, możemy je śledzić klikając na "Wyświetl status przesyłki".

UWAGA! Jeśli czynności pocztowe wyeksportowane do serwisu nie pojawiają się w samym serwisie i nie są widoczne jako zbiory w przygotowaniu należy włączyć opcję "Pokaż bufory webapi w przygotowanych" w ustawieniach portalu: