Kategorie spraw
Słownik Kategorie spraw służy do tworzenia i edytowania kategorii spraw. Kategorie spraw ułatwiają zarządzanie sprawami, przydają się także w wyszukiwaniu.
Do każdej kategorii spraw można utworzyć listę etapów. Etapy są określane podczas edycji Spraw, możliwe jest również wyszukiwanie spraw wg etapów.
Typ kategorii służy do określenia, czy sprawy danej kategorii są sprawami sądowymi, sądowymi z windykacją czy windykacyjnymi. Włączenie jednej z tych opcji uaktywnia lub deaktywuje odpowiednie pola 'Repertorium' dla spraw należących do danej kategorii.
Kolor obrazuje graficznie kategorię sprawy. Różne kolory ułatwiają zarządzanie sprawami na liście spraw - wybrany kolor jest kolorem tła danej sprawy .
Pole Aktywna określa czy dana kategoria ma sie pojawiać na liście kategorii przy dodawaniu nowych spraw.
Pole zestaw dodatkowych pól wskazuje szablon dodatkowych pól które zostaną dołączone do każdej sprawy o tej kategorii.
Funkcjonalność ta pozwala na dołączenie do spraw dowolnego zestawu pól zdefiniowanego przez użytkownika.
Przy pomocy przycisku można zaimportować nowy zestaw z pliku xml.
Przykładowy zestaw dodatkowych pól znajduje się w pliku "Przykładowy szablon dodatkowych pol dla sprawy.xml" (należy pamiętać, aby plik po edycji, został zapisany w formacie UTF-8, a nie w ANSI, ponieważ mogą pojawić się problemy z wczytaniem pliku xml do aplikacji KP lub z polskimi znakami), który znajduje się w katalogu tools na płycie instalacyjnej programu Kancelaria Prawna.
Po dodaniu nowego zestawu dodatkowych pól można dołączyć go do konkretnej kategorii spraw.
W pliku xml definiującym dodatkowe pola można zawrzeć następujące typy pól:
- liczba całkowita
- liczba rzeczywista
- lista
- wartość logiczna
- tekst
- data
- czynnośc/koszt/dokument - umożliwia podpięcie nowej pozycji i zapisanie daty jej utworzenia
Usunięcie zestawu dodatkowych pól jest możliwe tylko wówczas, gdy nie jest on połączony z żadną kategorią oraz nie jest wykorzystywany na żadnej istniejącej sprawie.
Po dodaniu nowej sprawy o kategorii, która posiada zestaw dodatkowych pól pojawi się zakładka "Dodatkowe pola" na której zawarta będzie lista pól zdefiniowanych w zestawie. Jeśli w momencie podłączania zestawu dodatkowych pól do kategorii, istniały już dla niej sprawy, zakładka "Dodatkowe pola" pojawi się na szczegółach sprawy w momencie rozpoczęcia jej edycji.
Jeśli do kategorii spraw dołączony był zestaw dodatkowych pól, a następnie został on zastąpiony innym zestawem, to pola z nowego zestawu pojawią się tylko na nowo dodawanych sprawach z tej kategorii. Na już istniejących sprawach pozostaną te pola, które były do niej dołączone podczas dodawania.
UWAGA! Przy zmianie kategorii na sprawie, która posiada dodatkowe pola, wartości wszystkich pól zostaną wykasowane.
Nie można usunąć domyślnego rodzaju spraw. Przed jego usunięciem należy uczynić domyślnym inny rodzaj spraw.