Konfiguracja praw dla integracji z Portalem Informacyjnym Sądów Powszechnych
UWAGA! Konieczne jest aktywowanie konta PISP we wszystkich apelacjach.
Do poprawnego korzystania z odczytu danych z Portalu Informacyjnego Sadów Powszechnych w programie Kancelaria Prawna, konieczne jest aktywowanie konta PISP we wszystkich apelacjach.
W przypadku trzykrotnej próby odczytu danych z PISP, bez aktywnego konta we wszystkich apelacjach, nastąpi zablokowanie konta pełnomocnika w portalu PISP na okres 3 minut.
Dokładny opis aktywowania konta we wszystkich apelacjach jest zawarty w pkt. 5 dokumentu "Instrukcja zakładania konta pełnomocnika w Portalu Informacyjnym" przekazywanym przez sądy np.: https://portal.waw.sa.gov.pl/zalacznik/Instrukcja_zakładania_konta_w_PI.pdf.
Nieaktywowane konto PISP, w dowolnej apelacji, uniemożliwi odczyt spraw oraz doręczeń w programie Kancelaria Prawna. Przy każdej z apelacji pojawi się komunikat "Błąd logowania".
Nadanie uprawnień użytkownikowi do modułu
Domyślnie po aktualizacji programu, dostęp do Portalu Informacyjnego jest wyłączony.
Aby nadać pracownikowi dostęp do modułu, należy zalogować się na użytkownika SYSDBA, przejść do menu Słowniki / Pracownicy i w zakładce "Prawa" wybrać jedną z trzech opcji dostępu do Portalu Informacyjnego:
• | brak dostępu |
• | odczyt z pobieraniem danych (w tym dokumentów) |
• | odczyt z odbieraniem doręczeń |
Przydzielenie dostępu do Portalu Informacyjnego to pierwszy krok, który pozwoli użytkownikowi wyświetlić moduł w sekcji "Inne".
Drugim krokiem, aby użytkownik, który posiada konto w PISP, mógł pobierać dane spraw oraz doręczeń, jest wprowadzenie jego danych autoryzacyjnych w zakładce "Ogólne" w sekcji "Portal Informacyjny Sądów Powszechnych".
Dane autoryzacyjne dla subkont utworzonych w PISP konfiguruje się na takiej samej zasadzie.
UWAGA! Założeniem integracji programu z PISP jest posiadanie identycznych haseł dla wszystkich apelacji w ramach jednego użytkownika.
Udzielanie / odbieranie dostępu innym użytkownikom Kancelarii Prawnej
Odczyt danych z PISP powinien być realizowany tylko przez uprawnionych użytkowników PISP, lub osoby, dla których zostały w portalu stworzone subkonta.
Aplikacja umożliwia jednak użytkownikowi PISP udzielenia dostępu do prowadzonych przez siebie spraw oraz swoich doręczeń innemu pracownikowi kancelarii. Jest to możliwe tylko w przypadku użytkownika, którego dane autoryzacyjne do PISP są wprowadzone do systemu KP oraz wykonać musi to sam użytkownik.
Aby to zrobić należy skorzystać z menu Słowniki / Ustawienia użytkownika i przejść do zakładki Portalu Informacyjnego.
UWAGA! Aby użytkownik mógł udzielać dostępu do swojego konta PISP innym pracownikom, funkcjonalność taką należy najpierw włączyć w menu Narzędzia / Parametry w zakładce "Inne" jako użytkownik SYSDBA.
UWAGA! Przydzielanie dostępu innym pracownikom nie jest zalecane i krok ten należy wykonać bardzo świadomie. Sugerujemy, aby przed wykonaniem tego kroku, administrator ograniczył takiej osobie uprawnienia dostępu do modułu Portalu Informacyjnego na tylko do odczytu, bez możliwości pobierania dokumentów.
Program dodatkowo w momencie przydzielania dostępu wyświetli przydzielającemu dostęp stosowne ostrzeżenie:
Przydzielenie dostępu i ograniczenie praw dostępu tylko do odczytu z pobieraniem danych, da nam pewność, że dany pracownik nie będzie miał możliwości odbierania doręczeń w naszym imieniu.