Powiadomienia dla użytkowników

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Automatyczne wysyłanie powiadomień dla użytkowników poprzez e-mail.

Funkcjonalność umożliwia wysyłanie powiadomień do zainteresowanych użytkowników po wykonaniu określonej operacji w programie (tylko w wersji Platinum programu).

System powiadomień należy włączyć w parametrach programu w zakładce "Konta pocztowe" oraz skonfigurować serwer SMTP za pomocą którego powiadomienia będą wysyłane na adresy e-mail pracowników. Konfigurację można przetestować wysyłając testowego e-mail'a, można również sprawdzić czy wszyscy aktywni pracownicy mają uzupełniony adres e-mail.

Należy zwrócić uwagę czy dostawca konta pocztowego domyślnie pozwala na wysyłanie poczty poprzez protokół SMTP:

w przypadku konta Google należy włączyć taką możliwość za pomocą: https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
w przypadku konta Office365 należy włączyć taką możliwość za pomocą: https://docs.microsoft.com/en-us/exchange/clients-and-mobile-in-exchange-online/authenticated-client-smtp-submission#enable-smtp-auth-for-specific-mailboxes
w przypadku konta Onet.pl należy włączyć taką możliwość za pomocą: https://ustawienia.poczta.onet.pl/Konto/KontoGlowne

Zasady funkcjonowania systemu powiadomień:

powiadomienia nie są wysyłane do osoby zalogowanej, która wykonuje daną operację (np. jeśli ktoś utworzył termin i sam jest jego wykonawcą)
powiadomienia wysyłane są tylko do pracowników aktywnych oraz którzy mają uzupełniony adres e-mail
powiadomienia wysyłane są w ciągu 2 minut od wystąpienia operacji
w systemie powiadomień, np. sprawa (analogicznie elementy innych modułów) uznawana jest za zmodyfikowaną wyłącznie przy zmianie jej bezpośrednich metadanych (nazwa, kategoria, itd.), a nie przy zmianach na listach z nią związanych, np. Stawki, Uczestnicy, Czynności, itd.

Powiadomienia nie są wysyłane w przypadku:

importu danych z programu Excel
operacji na zadaniach oraz terminach prywatnych
zmian pozostałych terminów cyklicznych, kiedy użytkownik zmodyfikuje jeden z nich i zdecyduje się na automatyczną zmianę reszty

Operacje wysyłające powiadomienia:

Moduł

Operacja

Wysyłka powiadomień do

Sprawy

Utworzenie sprawy

Wszystkich prowadzących sprawę

Modyfikacja sprawy

Wszystkich prowadzących sprawę

Czynności pocztowe

Utworzenie czynności pocztowej

Wykonawcy czynności

Wszystkich prowadzących sprawę

Modyfikacja czynności pocztowej

Wykonawcy czynności

Wszystkich prowadzących sprawę

Terminy

Utworzenie terminu

Wszystkich wykonawców terminu

Modyfikacja terminu

Wykonawcy terminu

Zadania

Utworzenie zadania

Wszystkich wykonawców zadania

Modyfikacja zadania

Wykonawcy zadania

Zakończenie zadania (wpisanie daty wykonania / ustawienie statusu zadania na "Wykonane")

Zlecającego zadanie

Wszystkich prowadzących sprawę

Dokumenty

Dodanie dokumentu

Wszystkich prowadzących sprawę