System haseł
W systemie Kancelaria Prawna jest możliwość włączenia zaawansowanego systemu haseł.
Po zalogowaniu jako SYSDBA w oknie parametrów programu (Narzędzia -> Parametry) pojawia się zakładka Hasła.
Włączenie systemu haseł powoduje uruchomienie reguł kontroli haseł użytkowników.
Okres ważności hasła
Określa ilość dni po jakiej hasło wygaśnie. Możliwe jest ustawienie wartości od 0 do 90. Przy czym 0 oznacza, że hasło jest ważne bezterminowo. Domyślna wartość to 30 dni.
Powtarzalność ostatnich haseł
Hasło musi być inne niż ostatnie (x) haseł, określa ilość występujących po sobie niepowtarzających się haseł dla danego użytkownika. Możliwe jest ustawienie wartości od 0 do 10. Przy czym 0 oznacza, że hasło nie jest sprawdzane pod względem unikalności. Domyślna wartość to 9.
Ilość dozwolonych prób logowania
Określa ilość dozwolonych pomyłek przy wprowadzaniu hasła. Po przekroczeniu tej liczby konto zostaje zablokowane. Możliwe jest ustawienie wartości od 0 do 10. Przy czym 0 oznacza, że konto nie będzie blokowane, niezależnie od ilości błędnych prób logowania. Domyślna wartość to 3. Zablokowane konto może odblokować tylko administrator w oknie Pracownicy wybierając odpowiedniego pracownika i odznaczając znacznik Blokada konta.
Kryteria jakie muszą spełniać silne hasła
- muszą mieć co najmniej 8 znaków długości;
- zawierać duże i małe litery: (A ... Z, a ... z);
- zawierać co najmniej dwie cyfry i wszystkie z nich muszą być umieszczone w środku. Oznacza to, że cyfra nie może być ani pierwszym ani ostatnim znakiem w haśle;
- zawierać co najmniej jeden znak specjalny (np.: !@#$%^&);
- nie mogą zawierać nazwy użytkownika;
- nie mogą zawierać nazwy użytkownika pisanej od tyłu;
Użytkownik musi zmienić nowo nadane hasło po pierwszym logowaniu się do nowo utworzonego konta.
Po wygaśnięciu ważności hasła, przy kolejnej próbie logowania użytkownik zostanie poproszony o wprowadzenie nowego hasła.