Kategorie czynności, terminów i zadań
Słownik Kategorie czynności, terminów i zadań służy do edytowania kategorii, jakie mogą być nadawane czynnościom, terminom i zadaniom.
Kategoria Domyślna podpowiada się przy dodawaniu czynności, terminu lub zadania.
Znacznik Poczta - czynności tej kategorii traktowane będą jak korespondencja i pojawiać się będą podczas wprowadzania czynności w module Poczta.
Pole Aktywna określa czy dana kategoria ma się pojawiać na liście kategorii przy dodawaniu nowych czynności, terminów lub zadań.
Pole zestaw dodatkowych pól wskazuje szablon dodatkowych pól które zostaną dołączone do każdej czynności o tej kategorii.
Funkcjonalność ta pozwala na dołączenie do czynności dowolnego zestawu pól zdefiniowanego przez użytkownika.
Przy pomocy przycisku można zaimportować nowy zestaw z pliku xml.
Przykładowy zestaw dodatkowych pól znajduje się w pliku "Przykładowy szablon dodatkowych pol dla sprawy.xml" (należy pamiętać, aby plik po edycji, został zapisany w formacie UTF-8, a nie w ANSI, ponieważ mogą pojawić się problemy z wczytaniem pliku xml do aplikacji KP lub z polskimi znakami), który znajduje się w katalogu tools na płycie instalacyjnej programu Kancelaria Prawna.
Po dodaniu nowego zestawu dodatkowych pól można dołączyć go do konkretnej kategorii czynności.
W pliku xml definiującym dodatkowe pola można zawrzeć następujące typy pól:
- liczba całkowita
- liczba rzeczywista
- lista
- wartość logiczna
- tekst
- data
- koszt/dokument - umożliwia podpięcie nowej pozycji i zapisanie daty jej utworzenia
Usunięcie zestawu dodatkowych pól jest możliwe tylko wówczas, gdy nie jest on połączony z żadną kategorią oraz nie jest wykorzystywany na żadnej istniejącej czynności.
Po dodaniu nowej czynności o kategorii, która posiada zestaw dodatkowych pól pojawi się zakładka "Dodatkowe pola" na której zawarta będzie lista pól zdefiniowanych w zestawie. Jeśli w momencie podłączania zestawu dodatkowych pól do kategorii, istniały już dla niej czynności, zakładka "Dodatkowe pola" pojawi się na szczegółach czynności w momencie rozpoczęcia jej edycji.
Jeśli do kategorii czynności dołączony był zestaw dodatkowych pól, a następnie został on zastąpiony innym zestawem, to pola z nowego zestawu pojawią się tylko na nowo dodawanych czynnościach z tej kategorii. Na już istniejących czynnościach pozostaną te pola, które były do niej dołączone podczas dodawania.
UWAGA! Przy zmianie kategorii czynności, która posiada dodatkowe pola, wartości wszystkich pól zostaną wykasowane.
Nie można usunąć domyślnego rodzaju. Przed jego usunięciem należy uczynić domyślnym inny rodzaj.