Stosowane pojęcia

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Stosowane pojęcia

Kontakt

Kontaktem (firmą) w rozumieniu programu Kancelaria Prawna jest każdy kontrahent kancelarii. Każdy podmiot, jeśli tylko posiada swoją nazwę, może  zostać wpisany do bazy danych.

W szczególności kontaktami-firmami mogą być: klienci kancelarii, zarówno indywidualni, jak i sądy oraz wszelkie inne instytucje współpracujące z  kancelarią, np. Rada Miasta.

Sprawa

Sprawą nazywane jest każde zlecenie, w ramach którego wykonywane są czynności. Każda sprawa prowadzona jest dla dokładnie jednej firmy, należy do  pewnej kategorii, a także posiada swoją osobę prowadzącą, datę zakończenia oraz sposób rozliczenia.

Czynność

Czynnością jest każda usługa wykonywana przez pracowników kancelarii dla pewnej firmy w ramach pewnej sprawy. Czynność zlecana jest zawsze przez  pracownika zalogowanego do systemu, ale wykonawcą czynności może być inny pracownik.

Najważniejszą informacją charakteryzującą czynność jest czas jej trwania, na podstawie którego czynność zostanie rozliczona.

Termin

Terminem określane jest każde zdarzenie zaplanowane w kalendarzu konkretnej osobie w określonym czasie.

Kancelaria

Kancelarią jest każda pojedyncza firma prawnicza, której działalność rejestrowana jest w programie Kancelaria Prawna. Oznacza to, że w ramach jednej bazy danych możliwe jest zarządzanie pracą kilku kancelarii.