Przyspieszenie pracy programu

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Przyspieszenie pracy programu

System praw w Kancelarii Prawnej umożliwia określenie prawa do każdego rekordu w bazie (np. każdej sprawy, czynności, zadania, itd.) dla każdego użytkownika lub grupy oddzielnie. Z biegiem czasu baza danych może się znacznie rozrosnąć, co z oczywistych powodów wpływa na wydajność programu. Często zdarza się, że wielu pracowników już nie pracuje dla kancelarii, ale pozostają zarejestrowani w programie. Z wielu przyczyn, np. spójności bazy czy sensu działania analityk, nie mogą oni po prostu "zniknąć z systemu".

Jeśli w programie jest wielu użytkowników nieaktywnych, na których nikt już nie będzie się logował, można usunąć (wyzerować) ich szczegółowe dane związane z prawami, w celu zmniejszenia wielkości bazy danych oraz ogólnego przyspieszenia pracy programu. Operacja taka jest najbardziej odczuwalna, gdy prawa zostaną wyzerowane dla co najmniej 8-10 nieaktywnych pracowników kancelarii.

UWAGA!!! Operacja zerowania praw dla danego użytkownika jest nieodwracalna! Po wykonaniu tej operacji, nie będzie możliwości powrócenia do poprzedniego stanu, kiedy użytkownik, np. do pewnych czynności posiadał prawa, a do innych nie. Będzie można przywrócić mu prawa odczytu lub modyfikacji, ale już do wszystkich rekordów w bazie jednocześnie.

Etapy postępowania

1.Zalogować się jako administrator SYSDBA.
2.Otworzyć moduł Pracowników ze Słowników.
3.Dla każdego pracownika, który już nie pracuje w kancelarii i chcemy go dezaktywować oraz usunąć mu prawa szczegółowe:
3.1.wejść w edycję, dezaktywować go poprzez odznaczenie pola Aktywny i zapisać,
3.2.upewnić się, że nadal zaznaczony jest ten pracownik i kliknąć "Zerowanie praw".
4.Wykonać kopię bazy danych KPBaza.fdb (backup), a następnie ją przywrócić z kopii (restore), celem utworzenia nowego indeksu danych. Aby to zrobić można:
4.1.poprosić o to informatyka z kancelarii (może użyć do tego programu IBExpert, FlameRobin lub gbak.exe z pakietu Firebird'a),
4.2.poczekać na aktualizację Kancelarii Prawnej - operacja ta wykonuje się automatycznie podczas aktualizacji bazy danych do nowej wersji,
4.3.skontaktować się z pomocą techniczną Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

UWAGA! Przed rozpoczęciem operacji należy pamiętać o zrobieniu kopii bazy danych!