Przygotowanie pliku z raportem |
Początek Poprzedni Następny |
Będąc w opcji Transakcje do raportu, klikamy na dowolnej transakcji prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybieramy opcję Sporządź plik raportu. Uwaga, nie ma tu potrzeby zaznaczania wszystkich transakcji. Pojawi się następnie okno z możliwością wprowadzenia daty określającej, które transakcje mają znaleźć się w raporcie, domyślnie jest wprowadzona data ostatniej transakcji zatem raport obejmie wszystkie transakcje z listy Transakcji do raportu. Po zatwierdzeniu okna z datą transakcji tworzony jest plik raportu i otrzymujemy komunikat potwierdzający jego utworzenie. Utworzony plik raportu pojawia się w dolnej lewej części okna aplikacji. Przed wysłaniem do GIIF musi zostać podpisany i zaszyfrowany. W tym celu klikamy na nim prawym przyciskiem myszy i wybiramy opcję Podpisz plik. Po podpisaniu pliku przy użyciu kwalifikowanego certyfikatu jest on gotowy do wysłania do GIIF. Wysyłka może odbyć się poprzez pocztę eketroniczną lub stronę www. Jest to szczegółowo opisane na stronach Ministerstwa Finansów.
Przygotowanie pliku z raportem z transakcji. Będąc w opcji Transakcje do raportu nie musimy zaznaczać wszystkich wierszy na liście, wystarczy na dowolnej transakcji kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Sporządź plik raportu.
Okno pojawiające się w trakcie sporządzania pliku raportu. Potwierdzamy datę do której uwzględnione będą transakcje w raporcie.
Plik raportu po sporządzeniu pojawia się w dolnej lewej części okna aplikacji. Pod prawym przyciskiem myszy mamy dostęp do szeregu opcji w tym do rozpoczęcia procedury podpisywania pliku. |