Uproszczony sposób sporządzania pliku raportu |
Początek Poprzedni Następny |
Standardowy proces prowadzący od zaimportowania czynności do wysłania podpisanego pliku do GIIF składa się z wielu kroków wymagających licznych potwierdzeń i ręcznego zaznaczania czynności. W wersji 6.3.0. Kancelarii został przygotowany nowy proces, który umożliwia przejście do wysłania pliku w sposób znacznie prostszy i szybszy. Poprzedni sposób nadal będzie dostępny. Aby w pełni skorzystać z łatwiejszego sposobu sporządzania plików należy włączyć w parametrach GIIF nową opcję Spowoduje to, że automatycznie będzie wykonywana czynność przypisywania dat, którą dotychczas wykonywało się ręcznie w 'Transakcjach do raportu" Jeśli nie zaznaczymy tej opcji, uproszczony nowy proces nadal będzie dostępny ale będzie zawierał dodatkowy krok, w którym pojawi się pytanie o przypisanie dat. W celu wysłania zweryfikowanych transakcji bieżących do GIIF, należy je wszystkie zaznaczyć wciskając klawisz Otrzymujemy prośbę o potwierdzenie: A następnie wykonuje się automatycznie:
Pojawia się okno wyboru certyfikatu podpisu elektronicznego i możemy rozpocząć wysyłkę do GIIF. Dla osób, które zechcą jednak korzystać z poprzedniego procesu sporządzanie i wysyłania pliku będzie on nadal dostępny. Jako dodatkowe ułatwienie w 'Transakcjach do raportów' pojawiła się nowa opcja 'Sporządź plik raportu i podpisz' dzięki której możemy jednocześnie wykonać sporządzenie pliku i jego podpisanie, zamiast wykonywać te czynności oddzielnie. |