Uproszczony sposób sporządzania pliku raportu

Początek  Poprzedni  Następny

Standardowy proces prowadzący od zaimportowania czynności do wysłania podpisanego pliku do GIIF składa się z wielu kroków wymagających licznych potwierdzeń i ręcznego zaznaczania czynności. W wersji 6.3.0. Kancelarii został przygotowany nowy proces, który umożliwia przejście do wysłania pliku w sposób znacznie prostszy i szybszy. Poprzedni sposób nadal będzie dostępny.

Aby w pełni skorzystać z łatwiejszego sposobu sporządzania plików należy włączyć w parametrach GIIF nową opcję

GIIFautomatycznieprzypisz

Spowoduje to, że automatycznie będzie wykonywana czynność przypisywania dat, którą dotychczas wykonywało się ręcznie w 'Transakcjach do raportu"

GIIFprzypiszdate

Jeśli nie zaznaczymy tej opcji, uproszczony nowy proces nadal będzie dostępny ale będzie zawierał dodatkowy krok, w którym pojawi się pytanie o przypisanie dat.

W celu wysłania zweryfikowanych transakcji bieżących do GIIF, należy je wszystkie zaznaczyć wciskając klawisz GIIFZaznaczWszystkie po czym wybrać opcję "Zatwierdź i wyślij".

GIIFzatwiierdziwyslij1

Otrzymujemy prośbę o potwierdzenie:

GIIFZatwierdzWyslijPytanie

A następnie wykonuje się automatycznie:

przypisanie dat realizacji dla wszystkich wybranych czynności (jeśli mamy włączoną opisaną wcześniej opcję)
sporządzenie pliku raportu dla wszystkich wybranych czynności

Pojawia się okno wyboru certyfikatu podpisu elektronicznego i możemy rozpocząć wysyłkę do GIIF.

Dla osób, które zechcą jednak korzystać z poprzedniego procesu sporządzanie i wysyłania pliku będzie on nadal dostępny. Jako dodatkowe ułatwienie w 'Transakcjach do raportów' pojawiła się nowa opcja 'Sporządź plik raportu i podpisz' dzięki której możemy jednocześnie wykonać sporządzenie pliku i jego podpisanie, zamiast wykonywać te czynności oddzielnie.

GIIFraportipodpisz