Anulowanie faktur
Konieczność anulowania faktury może być podyktowana, na przykład, brakiem kontaktu z odbiorcą faktury. W takim przypadku nie należy jej usuwać, aby nie tracić ciągłości numeracji, ale powinna ona zostać "wyzerowana", aby nie była brana pod uwagę w analitykach.
Anulowania faktury można dokonać spod prawego przycisku myszy na liście dokumentów finansowych. Faktury takie oznaczane są na liście jako przekreślone i można je znaleźć na drzewku w sekcji "Faktury anulowane".
Anulować można wyłącznie faktury, faktury Proforma, faktury zaliczkowe oraz faktury uproszczone.
Anulowanie faktury powoduje:
• | usunięcie wszystkich jej pozycji (informacja o nich zostanie zapisana w uwagach) |
• | odpięcie powiązanych z nią czynności (będą możliwe do ponownego zafakturowania) |
• | brak możliwości jej późniejszej edycji |
Faktury nie można anulować jeżeli:
• | jest zapłacona (nawet częściowo) |
• | jest fakturą do paragonu |
• | jest fakturą zaliczkową uwzględnioną już na innej fakturze |
• | jest fakturą już korygowaną |
UWAGA! Anulowanie faktury jest operacją nieodwracalną!