Anulowanie faktur

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Anulowanie faktur

Konieczność anulowania faktury może być podyktowana, na przykład, brakiem kontaktu z odbiorcą faktury. W takim przypadku nie należy jej usuwać, aby nie tracić ciągłości numeracji, ale powinna ona zostać "wyzerowana", aby nie była brana pod uwagę w analitykach.

Anulowania faktury można dokonać spod prawego przycisku myszy na liście dokumentów finansowych. Faktury takie oznaczane są na liście jako przekreślone i można je znaleźć na drzewku w sekcji "Faktury anulowane".

Anulować można wyłącznie faktury, faktury Proforma, faktury zaliczkowe oraz faktury uproszczone.

Anulowanie faktury powoduje:

usunięcie wszystkich jej pozycji (informacja o nich zostanie zapisana w uwagach)
odpięcie powiązanych z nią czynności (będą możliwe do ponownego zafakturowania)
brak możliwości jej późniejszej edycji

Faktury nie można anulować jeżeli:

jest zapłacona (nawet częściowo)
jest fakturą do paragonu
jest fakturą zaliczkową uwzględnioną już na innej fakturze
jest fakturą już korygowaną

UWAGA! Anulowanie faktury jest operacją nieodwracalną!