Kasa

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Kasa

Moduł Kasa służy do rejestrowania wpłat i wypłat gotówkowych oraz bezgotówkowych.

Moduł umożliwia wystawianie dokumentów KP i KW z automatyczną numeracją. Możliwe jest również rejestrowanie zwykłych wpłat i wypłat w tym przelewów, zapłat kartą płatniczą.

Program pozwala na zdefiniowanie kilku kas, domyślnie w słowniku (Słowniki -> Nazwy kas) jest wpisana kasa pod nazwą "Kasa nr 1" wraz  z zerowym stanem początkowym. Użytkownik w dowolnej chwili może zmienić nazwę kasy i wpisać właściwy stan początkowy.

W menu Wydruki jest opcja drukowania raportu kasowego. Raport kasowy generowany jest dla wybranej kasy i dotyczy tylko wpłat i wypłat gotówkowych z podanego przedziału czasu.

Uwaga Nie dokonujemy rejestracji wpłat będących saldem otwarcia, saldo otwarcia (saldo początkowe) wynika z wpłat i wypłat z okresu poprzedzającego raport kasowy z uwzględnieniem stanu początkowego kasy zdefiniowanego w słowniku kas.

Program przewiduje możliwość dodatkowego zatwierdzania wpłat i wypłat. W parametrach programu dostępna jest opcja "System księgowania wpłat oraz wypłat" (menu Narzędzia -> Parametry -> zakładka Edycja spraw, czynności, KPKW). Włącznie systemu pozwala na zarządzanie wpłatami pod kątem ich weryfikacji i akceptacji. Tylko wpłaty zaksięgowane będą uwzględnione na raporcie kasowym.

UWAGA: Dokumenty wpłat wprowadzone w poprzedniej wersji programu nie wchodzą do raportu kasowego.