Wypis elektroniczny

Początek  Poprzedni  Następny

Wzorzec wypisu elektronicznego z uwagi na różne konfiguracje aplikacji w kancelariach notarialnych, nie został wprowadzony do programu. Samo dodanie go do listy wzorców jest procesem łatwym i szybkim.

Po przejściu do listy wzorców w słownikach programu należy wybrać opcję dodawania nowego wzorca i w oknie tworzenia wskazać:

- nazwę dla wzorca,

- rodzaj wzorca ustawić na „Wypis”,

- zaznaczyć opcję „Elektroniczne poświadczenie dokumentu”,

- program zawiera już przykładową stopkę dla wypisu, oraz grafikę pieczątki WYPIS (pliki znajdują się z katalogu programu, domyślnie jest ”C:\KancelariaNotarialna\SzablonyPoswiadczen”). Użytkownik może zmodyfikować stopkę tak samo jak dla poświadczenia, wprowadzić nową stopkę oraz użyć własnej pieczątki WYPIS.

PosEle09

Dopełnieniem dla wypisów elektronicznych jest możliwość umieszczenia wraz z pieczątką WYPIS pieczątki kancelarii. Grafikę pieczęci kancelarii należy wskazać w parametrach programu w zakładce „Kancelaria”.

PosEle10

Proces tworzenia elektronicznego wypisu jest niemalże identyczny jak dla poświadczenia elektronicznego i wygląda następująco:

1. Po zatwierdzeniu czynności aplikacja wyświetla okno dialogowe z parametrami dla tworzonego dokumentu. W oknie tym wskazujemy:
- dokument aktu notarialnego (doc, docx lub pdf),
- informację dla kogo wypis zostaje wydany, możliwy jest tu wybór z rozwijanej listy lub wpisanie ręcznie danych odbiorcy,
- zaznaczenie czy do wygenerowanego wypisu ma być dołączona grafika pieczątki kancelarii oraz wypisu, a także miejsce ich położenia,
! UWAGA ! pieczątki pojawią się tylko na pierwszej stronie wygenerowanego dokumentu,
- wybór miejsca położenia informacji o podpisie kwalifikowanym notariusza
PosEle11
2.W kolejnym kroku rozpocznie się przygotowywanie pliku pdf, a zaraz po nim zostanie wyświetlone okno z wyborem certyfikatu, którego użyjemy do podpisania dokumentu
PosEle12
3.W następnym oknie użytkownik podaje kod PIN dla swojego podpisu kwalifikowanego
PosEle13
4.Na koniec aplikacja poinformuje o utworzeniu dokumentu i jednocześnie będzie możliwe otwarcie katalogu, w którym wygenerowany dokument został zapisany. Program Kancelaria Notarialna zapisuje utworzone dokumenty bazując na ścieżkach podanych w parametrach programu dla dokumentów zarejestrowanych, a sam plik jest także widoczny w czynności w zakładce „Dodatkowe pliki”
PosEle14
5.Utworzony plik w formacie pdf otrzymuje nazwę składająca się z:
nazwy wzorca czynności + Nr rep. A czynności + imię i nazwisko notariusza, który zatwierdził czynność
np. Wypis elektroniczny Nr rep. A 8-2019 Jan Nowak
PosEle15

Przykładowy widok pierwszej strony z pieczęciami oraz ostatniej strony z danymi stopki dołączonej do wygenerowanego wypisu:

PosEle16

PosEle17