Kopia danych

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Kopia danych

Jedną z najbardziej cennych rzeczy każdej firmy są jej dane. Bardzo ważne jest więc, by zadbać o bezpieczeństwo swoich danych poprzez regularne wykonywanie kopii zapasowych.

Program Kancelaria Prawna posiada funkcję wykonywania kopii danych. Znajduje się ona w menu górnym Narzędzia\Kopia zapasowa. Po wywołaniu tego punktu w menu pojawi sie okno w którym można określić dla których baz ma zostać wykonana kopia.

Możliwe jest wykonanie kopii następujących baz danych:

baza danych Kancelarii Prawnej
baza poczty Kancelarii Prawnej (dla wersji Silver i Gold)

Po zaznaczeniu odpowiednich opcji i naciśnięciu OK następuje wykonanie kopii danych i na koniec wyświetlony jest komunikat o zakończeniu.

Dodatkowo, kopia danych Kancelarii Prawnej jest wykonywana automatycznie podczas zamykania programu, pod warunkiem, że inni użytkownicy nie pracują w programie. Istnieje jednak możliwość wyłączenia tej funkcji (Parametry - Ścieżki dostępu), czego nie zaleca się.

UWAGA! Samo wykonanie kopii danych nie zapewnia jeszcze bezpieczeństwa Państwa danych. Awarii może ulec cały dysk twardy komputera, wówczas utracone zostaną również wszytkie wykonane kopie danych. Pliki sporządzonych kopii danych powinny być przechowywane na zewnętrznych nośnikach danych, np. płytach CD lub DVD.

Uwaga!

Kopia danych zawiera jedynie dane przechowywane w systemie Kancelaria Prawna.

Dla wersji Silver i Gold nie uwzględnia ona dokumentów zapisanych poza bazą danych, a jedynie dołączanych w programie. Należy więc zadbać również o bezpieczeństwo wszystkich pism i dokumentów przygotowanych w innych systemach, np. MS Word, OpenOffice, itp.

Dla wersji Platinum (DMS) kopii podlega wyłącznie baza danych, która nie zawiera samych plików dokumentów! Kopie tych plików, które znajdują się na serwerze DMS (w katalogu określonym podczas instalacji), należy wykonywać we własnym zakresie, poza programem Kancelaria Prawna.