Parametry rejestru

Początek  Poprzedni  Następny

Okno Parametry można uruchomić z poziomu menu głównego programu REJESTRTRANSAKCJIGIIF z opcji Narzędzia/Parametry. Na początku wyświetlone są informacje z zakładki Dane podstawowe.

 

GIIFParam1

 

a.Wartość graniczna - wartość wyrażona w walucie Euro, powyżej której transakcja musi być wprowadzona do Rejestru;
b.Katalog plików katalog, w którym przechowywane są bieżące pliki raportu;
c.Katalog plików archiwalnych katalog, w którym przechowywane są wszystkie pliki raportów; UWAGA: jeśli rejestr ma być dostępny w sieci, katalogi powinny być wybrane poprzez otoczenie sieciowe
d.Numer IO - dla kancelarii notarialnej powinien być ustawiony na "0";
e.Nr karty transakcji w tym polu należy wprowadzić numer, od którego ma zostać rozpoczęta numeracja drukowanych kart transakcji;
f.Wydruk kart transakcji na drukarce Post Script - należy zaznaczyć, jeśli istnieje problem z wydrukiem polskich czcionek na drukarce;
g.Katalog plików podpisanych - katalog, w którym będą przechowywane pliki po podpisaniu i zaszyfrowaniu;
h.Prefix podpisanego pliku - pozwala na określenie, czy pliki podpisane i zaszyfrowane będą posiadały tekst wynikający z daty podpisania (można wybrać format "mmmm_yyyy", "yyyymm" lub "yyyymmdd");
i.Dodaj rozszerzenie sig do podpisanego pliku - zaznaczenie tej opcji spowoduje, że podpisane i zaszyfrowane pliki otrzymają rozszerzenie sig.

 

GIIFParam2

 

Na zakładce Dane instytucji można znaleźć i ustawić dane instytucji obowiązanej oraz osób obowiązanych.

UWAGA: edycja danych notariuszy dla użytkowników pakietu KANCELARIANOTARIALNA odbywa się w ramach opcji Słowniki\Użytkownicy w programie NOTARIATSYSTEM.

 

GIIFParam3

 

Zakładka Dane dodatkowe umożliwia ustawienie następujących parametrów:

 

a.Adres poczty elektronicznej GIIF adres poczty e-mail, na który będą wysyłane pliki raportów do Głównego Inspektora Informacji Finansowej;
b.Adres strony GIIF określa adres WWW, na który można wchodzić celem rejestracji raportów w systemu GIIF;
c.Otwarcie strony GIIF w przeglądarce WWW zaznaczenie tej opcji skutkuje wejściem na stronę GIIF za pośrednictwem domyślnej przeglądarki internetowej;
d.Automatycznie przypisuj datę realizacji dacie rejestracji  w transakcjach do raportu - zaznaczenie tej opcji skutkuje, że automatycznie będzie wykonywana czynność przypisywania dat, którą dotychczas wykonywało się ręcznie w "Transakcjach do raportu"
e.Domyślny kod rodzaju transakcji, kategoria, tytuł - pola wyboru pozwalające określić domyślny kod rodzaju transakcji;
f.Rodzaj plików eksportu - definicja formatu danych, w jakim będą sporządzane pliki raportu do GIIFa. Dostępne są dwa formaty danych: txt i xml. Zalecamy używanie formatu xml.

       

       GIIFParametry4

 

 

Zakładka Konfiguracja konta email wysyłki GIIF umożliwia ustawienie następujących parametrów:

a. Wysyłaj podpisany plik mailem - włączenie opcji umożliwia wysłanie podpisanego pliku(ów) raportu z wykorzystaniem domyślnego klienta poczty;

b. Wysyłaj podpisany plik transkacji z określonego konta email - włączenie opcji umożliwia wysłanie podpisanego pliku(ów) raportu z wykorzystaniem zdefiniowanej skrzynki pocztowej innej niż domyślna skrzynka systemowa.

Należy wypełnić ustawienia związane z serwerem poczty wychodzącej. Te dane różnią się w zależności od używanej poczty. Należy je ustalić w kontakcie z informatykiem obsługującym kancelarię albo odnaleźć w instrukcji dla używanego konta pocztowego.