Wprowadzanie sprawy

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Wprowadzanie sprawy

W celu dodania nowej sprawy należy wybrać ikonę "Nowa sprawa" , lub, z menu podręcznego, wybrać opcję "Dodaj" .

Wprowadzanie danych sprawy podzielone jest na kilka części, z których każda realizowana jest na osobnej zakładce.

W pierwszej kolejności podczas rejestrowania nowej sprawy należy określić następujące dane: podmiot, który zleca prowadzenie sprawy, nazwę sprawy, kategorię, i inne cechy pozwalające zidentyfikować sprawę. Informacje te należy  wprowadzić na pierwszej zakładce zatytułowanej "Dane".  Należy zaznaczyć, iż nazwa sprawy musi być unikalna w ramach tego samego klienta.

Kategoria sprawy

Do podstawowych kategorii sprawy należą: zwykła, cywilna i karna. Program pozwala na dodawanie nowych kategorii, umożliwia to moduł Słowników, dostępny w menu Słowniki -> Kategorie spraw. Każda kategoria ma określony typ, od tego jest uzależniony  zakres informacji dostępny podczas wprowadzania sprawy. W szczególności dostępne są dwa typy kategorii spraw związane z windykacją: windykacyjna i sądowa z windykacją. Opis możliwości programu Kancelaria Prawa w zakresie wsparcia dla spraw windykacyjnych znajduje się w rozdziale Windykacja.

Kategoria cywilna i karna należą do spraw sądowych, wybranie jednej z tych kategorii spowoduje pojawienie się nowych zakładek repertorium, które zawierają informacje dotyczące sądu, stron postępowania oraz jej etapów.

Etapy sprawy

W sprawie można umieścić informację o aktualnym etapie, listę możliwych etapów określa się w słownikach dla każdej kategorii  spraw osobno. Aktualizowanie etapów wraz z postępami w sprawie pozwala na bardzo szybkie zorientowanie się w sytuacji bez  konieczności przeglądania i analizowania wykonanych czynności. Ułatwia to również wyszukiwanie spraw, np. wg etapu na jakim się znajdują.    

Dane identyfikacyjne

Dane identyfikacyjne służą do jednoznacznego opisania sprawy, część tych danych jest wypełniania automatycznie przez program bez możliwości ich edycji przez Użytkownika. Do takich pól należą: numer porządkowy, osoba wprowadzająca dane sprawy i data wprowadzenia.

Również automatycznie jest wypełniane pole data przyjęcia, pod warunkiem, że osobą prowadzącą sprawę jest ta sama osoba, która wprowadza dane sprawy. Data przyjęcia oznacza moment w którym sprawa została przyjęta do realizacji przez prowadzącego.

W celu dodatkowej identyfikacji sprawy dostępne jest pole numer wewnętrzny, można tu wprowadzić dowolny numer, pamiętając jednak, że jest on unikalny w ramach tego samego klienta.

Inni prowadzący

Oprócz głównej osoby prowadzącej sprawę, istnieje możliwość dodania kolejnych osób prowadzących daną sprawę. Informacje te wykorzystywane są podczas:

wyszukiwania po osobie prowadzącej sprawę
wyświetlania spraw na pulpicie danego pracownika
wyświetlania informacji o wszystkich osobach prowadzących na głównej liście spraw w module Sprawy. Funkcjonalność ta jest domyślnie włączona. Można ją wyłączyć w słowniku Pracownicy -> Inne ustawienia.