Dane finansowe

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Dane finansowe

Dane związane z finansami dotyczącymi sprawy zebrane są na dwóch zakładkach: Finansowe i Stawki pracowników

Podstawowym kryterium finansowym jest forma rozliczania sprawy. Forma rozliczania może zostać określona już w momencie wprowadzania danych kontaktu, aby taka sama forma rozliczania obowiązywała w sprawie, jako formę rozliczania należy określić "z firm".

Formy rozliczania spraw

Godzinowo - sprawa rozliczana jest wg sumy godzin wynikających z czynności prowadzony w ramach sprawy. Przy tej formie rozliczenia istotne jest poprawne wprowadzenie stawek pracowników w wybranej walucie.
Godzinowo z limitem godzin - również w tym przypadku podstawą rozliczenia jest suma godzin oraz wartość stawek pracowników, jednak po przekroczeniu kolejnych progów stawki są modyfikowane o określony procent lub kwotę. Godziny do limitu naliczane są wg daty wykonania i kolejności wprowadzenia. W zakładce Stawki pracowników należy podać odpowiednio:
limit godzin - ilość godzin, po których stawka ma się zmienić (naliczane od poprzedniego progu),
rzeczoną stawkę w postaci procentu lub kwoty.

Typ stawki (procent / kwota) należy wybrać w polu 'Typ limitu' w zakładce finansowe.

Możliwe jest wprowadzenie wielu progów. Istnieje możliwość dodawanie progów o stawce 0% (godziny po osiągnięciu progu nie będą naliczane do faktury) oraz o kwocie 0 zł (brak zmian stawek po osiągnięciu progu).

Godzinowo z limitem kwoty - również w tym przypadku podstawą rozliczenia jest suma godzin oraz wartość stawek pracowników, jednak wartość faktury jest ograniczona górnym limitem kwoty.
Ryczałtowo z limitem godzin (zarówno uśrednionym jak i wg daty) - w polu Stawka ryczałtu z limitem godzin należy podać wartość ryczałtu, natomiast w polu Limit ryczałtu z limitem godzin należy określić limit godzin. W polu Waluta ryczałtu z limitem godzin, należy wybrać walutę, w jakiej podano stawkę ryczałtu. W polu Waluta stawek godzinowych określa się walutę, w jakiej podane są stawki pracowników za pracę z firmą. Jeśli firma w rozliczeniu 'ryczałtem z limitem godzin' będzie wolała inne terminy rozliczania nadgodzin lub z inną częstością, to w polu Okres rozliczania nadgodzin należy wybrać częstość rozliczeń, a w polu Data kolejnego rozliczenia - datę najbliższego rozliczenia. Po jego realizacji, program automatycznie zaproponuje kolejny termin.
Opcja "wg daty" decyduje o tym, że wszystkie czynności zostają ułożone chronologicznie wg dat wykonania, Do limitu godzin zostają zakwalifikowane pierwsze z nich, reszta godzin ponad limit rozliczana jest wg stawek. Ma zatem tutaj znaczenie fakt, że pierwsze czynności w ramach sprawy wykonywane są np. przez stażystę, a dalsze czynności przez partnera (obydwie role mogą się wyraźnie różnić stawkami).
Opcja "uśredniona" polega na wyliczeniu średniej stawki na podstawie fakturowanych czynności, wartość nadgodzin jest wyliczana w oparciu o stawkę uśrednioną, nie ma zatem znaczenia kolejność realizowanych czynności.
Ryczałtowo - najprostsza forma rozliczenia, wymaga jedynie podania kwoty ryczałtu. Stawki pomocne są do wyliczenia kwot przychodu wygenerowanego przez poszczególne osoby w module analitycznym.
Nierozliczana - oznacza, że sprawa nie jest finansowo rozliczana.
z firm - wybranie tej formy rozliczania powoduje, że wszelkie dane finansowe oraz stawki  godzinowe pracowników pobierane są z danych kontaktu. Daje to między innymi możliwość prowadzenia wielu spraw w ramach jednego ryczałtu ustalonego na poziomie Firmy.

UWAGA! Zmiana formy rozliczania zalecana jest tylko w niezbędnych sytuacjach. Należy pamiętać np. o rozliczeniu wszystkich nadgodzin w przypadku rezygnacji z formy rozliczenia z nadgodzinami.

Inne opcje w danych finansowych

Limit godzin niezafakturowanych do alarmu - umożliwia określenie ilości godzin, po przekroczeniu których pojawi się alert w postaci ikony na głównym oknie Spraw (lub odpowiednio Kontaktów - dla spraw rozliczanych wg formy rozliczenia 'z firm').
Budżet - Limit kwoty kosztów niezafakturowanych do alarmu - umożliwia określenie limitu kwoty netto kosztów, po przekroczeniu którego pojawi się alert w postaci ikony na głównym oknie Spraw (lub odpowiednio Kontaktów - dla spraw rozliczanych wg formy rozliczenia 'z firm').
Premia za sukces - umożliwia podanie kwoty jaką będzie stanowić premia dla kancelarii w przypadku sprawy zakończonej sukcesem,
Rozliczać na bieżąco - brak zaznaczenia tej opcji powoduje, że przy wystawianiu faktury, czynności związane z tą sprawą nie będą brane pod uwagę,
Zakończona - zaznaczenie tej opcji powoduje m.in, że ta sprawa nie będzie już dostępna podczas wprowadzania czynności,
Rozliczona ostatecznie - w przypadku braku zaznaczenia tej opcji, przy jednoczesnym zakończeniu sprawy, sprawa będzie wyświetlana na czerwono na liście spraw w głównym oknie.
Przycisk umożliwia rozliczenie czynności bieżącej sprawy ryczałtowej przez podpięcie ich do wybranej faktury.

Zakładka Stawki pracowników

Umożliwia określenie stawek, według których i od kiedy będą dla danej sprawy pracowali pracownicy różnych kategorii. Stawki te będą pobierane tylko dla spraw, u których jako formy rozliczenia NIE wybrano „z firm”. Data danej kategorii jest o tyle istotna, że w rozliczeniu czynności na fakturze system będzie brał do rozliczeń tą stawkę kategorii dla danej sprawy, która jest ostatnią przed datą progową faktury. Domyślnie podane są stawki zgodne z podstawowymi  stawkami ustawionymi w Słownikach. Po dokonaniu zmian podstawowe stawki można przywrócić klikając przycisk . Wówczas dodane zostaną wszystkie istniejące kategorie z bieżącą datą. Pojedynczą pozycję można dodać używając przycisku .